Samsung Solutions gaat Schiphol helpen met customer journey.
The Base is het zakelijk hart in het Schiphol Central Business District. Maar hoeveel bezoekers trekt het Central Business District eigenlijk? En waar komen deze vandaan? Deze en andere vraagstukken worden door Samsung Soltions met behulp van big data onderzocht.
Schiphol Real Estate meldt dat het onderzoek een aantal vragen moet beantwoorden:
• Hoeveel bezoekers trekt The Base?
• Hoe verschillen de bezoekersaantallen over de dagen van de week?
• Zijn bezoekersaantallen afhankelijk van weersomstandigheden en seizoensinvloeden?
• Wat zijn de piektijden in restaurants?
• Komen zij vaker in The Base?
• Sluiten de openingstijden van horeca gelegenheden aan op de behoefte van de bezoekers en bewoners?
Samsung Solutions gaat de vraagstukken onderzoeken met de inzet van Samsung technologie en de hulp van big data. Dit maakt het mogelijk een grote hoeveelheid data te verzamelen over bezoekers van The Base en hier analyses op los te laten. De resultaten van het onderzoek moeten Schiphol gaan helpen de bezoekersaantallen en de loopstromen in The Base beter te managen. Zo wordt het oa. mogelijk om real-time personeel in te zetten op basis van de aantallen om zo wachttijden in restaurants te verkorten. De eerste resultaten van het onderzoek worden in de loop van volgend jaar al verwacht.