Trends op het gebied van narrowcasting
Wie vandaag stil blijft staan, is niet klaar voor de wereld van morgen. Maar bedrijven die zich te makkelijk laten meevoeren door hypes, halen de eindstreep niet. Welke trends op het gebied van narrowcasting kunnen we serieus nemen?
1. Beter content management en inzicht
Voor veel organisaties betekent content management nog niets
meer dan het uploaden en plannen van content. Maar dat is alsof je internet
alleen gebruikt om te e-mailen: je gaat voorbij aan de potentie van dit nieuwe
middel. Goede narrowcasting werkt namelijk twee kanten op. Niet alleen stuur je
content de wereld in, je kijkt ook hoe deze ontvangen wordt. Dat inzicht
gebruik je vervolgens weer om je content te verbeteren en uiteindelijk je
verkoop te stimuleren.
Hoe dat in zijn werk gaat? Op verschillende manieren. Tegenwoordig
zijn er bijvoorbeeld tools in de content management systemen om te zien hoe
lang klanten blijven staan bij een display en of ze een actie uitvoeren. Toont
iemand niet genoeg interesse in het product? Verander dan de content! Onthoud:
het succes van een campagne ligt nooit bij de klant, maar bij jezelf.
2. Internet of Things
Iedereen heeft het erover: Internet of Things. Niet voor
niets, want ook in digital signage zijn apparaten steeds vaker in staat om met
elkaar te communiceren. Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan wel
interacteren met displays. Zo veranderen tafels of etalagepoppen in
touchscreens en kondigde Samsung eerder al de komst aan van een communicerende
koelkast aan. Zo wordt de consument zelf steeds meer betrokken bij digital
signage.
3. Smart cities
Slimme displays en kiosks in de stad, interactieve
stoplichten en overal camera’s: door alle beweging in een stad nauwkeurig in
beeld te brengen, krijg je een oneindige berg data tot je beschikking. Deze kan
gebruikt worden om gedrag te voorspelen, verkeersstromen te optimaliseren en
individuele gebruikers te monitoren.
Nergens in deze laatste trend zo ver doorgevoerd als in
China: hier worden zelfs strafpunten gegeven als je door rood loopt en kan de
overheid stoplichten inzetten voor politieachtervolgingen. Ten goede of ten
kwade: de potentie van deze ontwikkeling is enorm.
Doodlopende weg, of stip aan de horizon?
Je ziet het: displays zijn tegenwoordig zoveel meer dan
displays. Zet jij digital signage nog steeds in als eenrichtingsverkeer? Tijd
om in te zien dat je op een doodlopende weg zit. Neem vandaag nog contact op
voor noodzakelijke vernieuwing!
© Digital Signage Today