Yamaha brengt digital expirience naar Europees dealernetwerk

Yamaha

Samsung Business Center helpt Yamaha Motor Europe met het verbeteren van de klantbeleving bij de Europese dealers door middel van volledig beheerde touch- en smart signage oplossingen.

Een bezoek aan de dealer moest een beleving worden. Passend bij de wensen van de nieuwe generatie motorrijders die behoefte hebben aan persoonlijke- en mobiele services. Daarom besloot Yamaha een intuïtief digitaal platform te ontwikkelen waarop klanten, op grote touchschermen, de ideale motor kunnen configureren.

Samsung Business Center Noordwest-Nederland werkt met een hardware (platform) onafhankelijk, modulair pakket van diensten, dat wordt geleverd door een team gespecialiseerd in Retail. De oplossing voor Yamaha Motor Europe bestaat uit het samenstellen en de levering van hardware componenten voor touch en smart signage van diverse leveranciers/merken én biedt beheer- en service-management. De oplossing maakt de applicaties op de dealer locatie toegankelijk om zo deze te helpen het klantcontact beter te benutten en de omzet te verhogen.

Samsung Business Center Noordwest-Nederland is verantwoordelijk voor de Europese uitrol in 28 landen en heeft remote (real-time!)  inzage in de performance van de oplossingen. Daarmee kan het Samsung Business Center rechtstreeks de service en support aansturen voor ondersteuning of next business-day fix op locatie.

Meer weten over deze case?